Stuvad potatis med isterband

Efter en vecka på latsidan gällande Morberg tänkte jag starta denna med ett recept. Det blev stuvad potatis med isterband!

Det här behöver man:



Min egna lilla smålänning här hemma skär alltid isterbanden i mindre bitar, så jag gör också det av någon anledning.

Så här såg det ut när det var klart!



Denna rätt ska serveras med svensk och fransk senap och inlagda rödbetor. Kombinationen isterband/dijon var klockren! Maten var jättegod, men jag gjorde bort mig lite gällande potatisen. Den var nämligen inte klar. Bortsett från knölarnas missöden var allt toppen. Den här lär jag definitivt laga igen!

Tradducíon:
Ayer hice patatas en salsa blanca con salchichas ahumadas (en sueco se llaman "isterband" y son de Småland, el lugar de donde viene mi novio). Para hacer este plato necesitas patatas, leche, nata, harina, perejil y salchichas. Para servir necesitas remolachas y mostaza francesa y sueca. Bon apetit!



Kommentarer
Postat av: tjettitjetttjett

Har aldrig ätit det där sis så let me try some day perhaps ;) Dijon is nice! :)

2010-01-21 @ 22:18:18
Postat av: L9

Me encantan el isterband som patatas en salsa de bechamel, una receta sueca muy clasica.Me gusta la comida casera y donde una ve lo que se come. Viva Småland!! Jag älskar isterband med stuvade potatis, mer husmankost åt folket!! Heja Småland!!!

2010-01-22 @ 18:37:24
Postat av: Mada

Hola Madde! que buena pinta tiene ese plato! Estabamos pensando en ir pronto a Estocolmo, pero ahora que tenemos una estupenda cocinera todavía me apetece más!!!! si tu comida es tan buena como tu español, seguro que todo está riquísimo!! besos, Mada

2010-02-01 @ 09:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0