Ensam hemma - dag 1

När det är sambofritt här hemma lever jag loppan på mitt eget lilla vis.

Dag 1 började med att jag frostade av frysen och upptäckte att vi hade 2,5 kg köttfärs. (Jag lägger inte upp en bild fast jag har bildbevis på min första egna frysavfrostning - host!) Huslig som jag blivit tänkte jag röra ihop och steka lite köttbullar att ha liggande i frysen. Jag hittade även en av mina nya favvo-rätter där inne bland isklumparna och stekte upp några till lunch.



Dumplings är en kinesisk traditionell rätt och är helt enkelt en form av degplattor som man fyller med räkor, biff eller annat gott, kokar eller steker. Hittade dessa på Japanska Torgets monter på matmässan i höstas.

På kvällen var det dags för köttbullarna och eftersom det var första gången jag gjorde egna köttbullar körde jag ett klassiskt recept på ströbröd, mjölk, lök, ägg, salt och peppar.




Kvällen avslutades i sängen med en kopp te, scrubs på tv i bakgrunden och nya Elle.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0