Tro, hopp och kärlek.

Jag tror att hemmagjorda semlor är det godaste och mysigaste som finns.



Jag vill att våren ska komma snart, innan vi går under totalt. Mina tulpaner, påskliljor och basilikafrön intygar mig att det är så, och får mig att hopppas.



Jag tror knappast att det undgått någon, men jag har aldrig varit så kär som jag är nu. Han är det finaste jag sett och varit med om. Jag kan ligga och titta på honom i flera timmar, lyssna på när han andas och klappa på hans varma rygg i evigheter. I måndags kom han hem med ett paket till mig. Jag smälter fortfarande.




Håll ut alla frusna.

/M.

Kommentarer
Postat av: Ceci

Åh vilket fint inlägg! Jätte fina blommor, vill komma hem till er snarast!

2010-02-26 @ 16:24:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Luisa

Que fotos más bonitas Madde!!! Después de 4 meses sin ver el sol, con monton de nieve hasta en la sopa porque no la quitan de las calles y las aceras, estamos peor que un oso saliendo de la cueva donde ha invernado. Los tulipanes y los nacisos son las primeras flores que salen y en enero se venden tulipanes por todos sitios. Los bollos se llaman Semlor o "fetttisdags bullar", traducido literalmente "los bollos del martes gordo" o sea del martes anterior al miercoles de ceniza. La gente se hinchaba a nata y bollosp antes de iniciar la cuaresma. Hoy la tradición en Suecia sigue pero los bollos se comen durante todo enero y febrero y son riquísimos. Los que hizo Madde estaban de escandalo!!!!!!!!!!!

Vilka fina bilder och semlorna var perfekta, bästa jag har ätit, tur att man inte fick så många...../Luisa

2010-02-26 @ 19:52:32
Postat av: Luisa

Vi har förstått att du är MYCKET kär Madde och vi är jätte glada för dig och Rickard!!!!

2010-02-26 @ 19:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0