Snabba pastan

Nytt Morberg-recept!

Jag hade en bakdag för ett tag sen, och kände att det skulle passa med Morbergs snabba pasta då jag hade fullt upp med både morots- och linfröbullar och rågbullar.

Det blev inte så mycket bilder på the making of, däremot får ni en på hur vårt lilla köksbord ser ut när jag får lust att baka:


(Man behöver då som ni ser jäst, brödkryddor, honung OCH sirap, morötter, linfrön, rågsikt, vetemjöl, russin, mjölk, salt, smör och ett annat mjöl som jag blandade ihop med rågsikt och gav tegelstensbullar i stället för lätta fina små saker.)

Här är en på pastan, som alltså är en currypasta med tonfisk och otippade gröna äpplen!



Jag gillade smakkombon starkt! Och starkt var verkligen ordet för jag hade ingen vanlig curry utan EXTRA STARK curry. Bättre lycka nästa gång, för det lär det bli. Gröna syrliga äpplen och het gräddig curry med pastan var definitivt toppen. 4-0 till Morberg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0