Fenomenet Sportmackan



Den här mackan är resultatet av ett "Kajsa Kavat-moment". Jag tog vad jag hade och åt upp det. Att den kallas Sportmackan är resultatet av en hungrig M. som kommer hem från träningen och tänker "nu ska jag försöka att inte äta glass till middag". Jag ville verkligen tro att det här var en bra måltid så jag döpte den till Sportmackan för att jag kände mig hurtig och vitsig.

Receptet lyder:

Färsk spenat
Körsbärstomater
Inlagd fetaost
Hemmagjord hummus (mitt favvo-recept kommer läggs upp efter nästa gång jag gör den)
Hård tunnbröd

Stek spenat i oljan från fetaosten. När spenaten är nästan klar kör man ner fetan och tomaterna som jag tryckt en gaffel i och klämt lite på så att saften rinner ut. Lägg en jätteklick hummus på en tallrik, häll på spenat-grejen och tryck ner en bit bröd.

Dö lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0