Chokladbollar

En vacker dag skulle jag till Ella för en lång promenad i de botkyrksta skogarna och filmvisning efteråt. Då tänkte jag att chokladbollarna skulle passa sådär jättebra som de mesta gör när man är med Ella.

Receptet är ju knappast någon hemlighet. De här bollarna är en oslagbar kombo av smör, havregryn, kakao, socker, kaffe och vaniljsocker. Mina dock med en liten twist − fiberhavre. Hoppas Perra inte misstycker (he so would).




När det äts som de ska (kalla) så är det tokgoda. En rejäl tripp down memory lane till när Ceci och jag knådade ihop likande (fast med oboy och ingen kokos) till mellis, eller när jag sov över hos min kompis i femman för första gången och vi gjorde dessa stora som biljardbollar och tittade på Gladiatorerna på fyran. Att de innehöll fiberhavre gjorde att man kände sig liiiite bättre, tryggt omstoppad i illusionen om fiberhavrets magiska krafter som ska rädda en från chokladbollskoma. När man sedan befinner sig i denna koma däremot, inser man att det nog hade gått lika bra med selleri.

Over and out − fred!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0