Biff Rydberg

Till födelsedagen för några veckor sen gjorde jag efter födelsedagsbarnets eget önskemål Biff Rydberg, eller rikemanspyttipanna som jag kallar det.

Rydbergaren består av råstekt potatis, gul lök och oxfilé. Det hela serveras med en äggula och dijonsenap.



Man börjar med att steka rå potatis i hälften rapsolja hälften smör.



Sen steker man oxfilén, som skurits i lika stora bitar som potatisen, med lök desamma. Potatisen står på låg värme i ugnen och håller sig varm.



Klipp lite persilja över potatisen och lägg en äggula per person i ett snappsglas. Klart!

Den här rätten är verkligen något en fattig student som jag själv aldrig skulle laga en vanlig dag, knappt ens på nyår. Men när man indirekt bjuds på det som denna afton är det bara njuta för det här är verkligen husmans när den är som bäst, MUMS!


Kommentarer
Postat av: Ceci

Jösses vad det smakade bra. Säger bara - vilken tur jag har att jag är din syster! :D Känner att jag nästan får flashbacks i munnen på mig!

2010-02-23 @ 21:48:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0